Wednesday, August 14, 2013

Tudung Labuh

Dalam menuju ke arah yang lebih baik, pasti ada dugaan untuk menguji iman dan taqwa kita...Antaranya ialah cabaran untuk memakai tudung labuh...




Faktor:-
1) membazir sebab tudung lama masih banyak dan elok dipakai wlaupun tak labuh sangat
2) family macam tak suka sebab family tahu perangai kite ni macam mane and tak percaya sangat pada kite
3) cetek ilmu pengetahuan agama

aku teringin sangat jadi muslimah yang solehah....always jaga solat, pakai tudung labuh (asalkan menutup aurat), berakhlak mulia....susah nak buat ketiga2 benda ni...aku tak taulah dulu pada pandangan aku wanita2 yang pakai tudung labuh & serban ni semua hodoh,serabut,tak lawa,skema....tapi tu dulu....sekarang bila kadang2 tu aku ternampak wanita bertudung labuh kat LRT/jalan TAR, aku tiba2 rasa sejuk hati....tapi tak semestinya semua yang bertudung labuh tu berakhlak baik & arif soal agama (daripada pengalamanku), diorang tetap manusia biasa yang tak lari dari melakukan kesilapan,....

conclusion, mintalah petunjuk dari Allah...pasal tudung labuh tu tak labuh macam telekung pun takpe asalkan ia menutupi aurat2 sulit anda.