Sunday, August 4, 2013

Berubah menuju ke arah kematangan

Manusia boleh berubah right? Bukan boleh, tapi hari2 berubah....aku perasan bentuk fizikal aku...mentaliti aku....ahhh semuanya lah. Tadi aku baru chat dengan kawan sekolah lama aku, Ku Nur Fatehah...aku tumpang sedih dengan masalah yang dia alami....kadang2 kite tak boleh terlalu mencampakkan kesalahan terhadap orang lain 100% sebab kite bukanlah perfect sangat puuung. kite jangan terlalu merasakan diri kite ini lebih pandai daripada orang lain kerana hakikatnya Allah Maha Bijaksana. Selalunya aku tengok orang macam ni cepat sensitif, selalu merasakan dirinya 'always right' dan tak suka menerima pendapat orang lain....kena buang jauh2 sifat dan ciri2 tu...sebabnya orang macam ni selalunya tak disukai ramai....(in my observation lahh)

Story about my life at hostel, Alhamdulillah aku merasakan aku sudah biasakan diri dengan jadual asrama...tidur pukul 11 lebih...kalau di rumah rasanya aku tidur pukul 9 lebih....kawan2 yg baik hati lagi penyayang (lahh sangatt kann)...hari tu aku buat ujian lisan bm tajuknya 'Fakta menarik tentang islam', tak sangka pulak cikgu haslindar nor berminat untuk menjadikannya sebagai tazkirahnya...and Alhamdulillah again, there is an improvement in my oral not like before.....

hari tu, sekolah ada bagi top 20 bagi subjek bm, math, chemist, lk, sains....yang menyakainya ialah semua tu aku tak dapat....just redha it lol...pasal exam mid year aku pulak...i get 4A 3C 1D 2E . Yang tak boleh bla nye ialah takde B dan 2E !!!!!!!!!! how that can be?! cause i'm not study very well physics and add math....yela...masa tu semua sibuk nak balik uma kerana ketiadaan air....Ko hengat aku dok uma blaja sgt ke oii? Tolonglah! (ayat bajet kemain, pdn muka dpt result yang teruk lagi huduh cam tu) K FINE. aku insaf...............lahh sangattt




semalam, aku baca kosmo! and terjumpalah laman web yang menyediakan free tuition!!! edunation.my


awesome hot chick melurians 2013