Saturday, January 26, 2013

Allah's chosen path for me

Andainya Rasulullah s.a.w masih ada....Ya Hanana....

tak sangka langsung hidup aku akan jadi macam ni! dalam sekelip mata semuanya berubah! aku ingat result pmr aku biasa2 je...maybe sebab aku tak yakin dengan diri sendiri...yela upsr pown 3a je kot...mana ley target tinggi2...and aku tak sangka dapat teknik kl sebab aku mohon online jea, rupanya boleh! ada hikmahnya Allah hantar aku kat tikl ni...sekolah ni pentingkan agama jugak....ada aktiviti khatam al-quran, mengaji, tazkirah etc....Allahuakbar! belajar untuk mendekatkan diri kepada Allah....dah dapat peluang tu jangan lepaskan okey....

kalau nak tahu aku ni memang suka berangan macam2 lah. nak futher study kat oversea lah, nak dapat 10A+ spm lah, nak jadi akauntan di bank antarabangsa yang popular lah, nak jadi prof. dr.lah (hajat tak kesampaian sebab tak ambil subjek biologi) lagipun aku rasa tak minat pulak bila study bio masa dekat smk pw tu...agaknya aku takde rezeki nak jadi doktor kot...kalau ikutkan hati ibu nak semua anak dia jadi doktor sebab kerjaya tu keje yang mulia...tapi ibu tak kesah ikut minat anak2 dia...ibu kata ibu pown tak boleh nak paksa sebab aida yang nak belajar...abah pulak tak kesah sangat janji aku yang nak belajar...

nampak gayanya adik aku sorang jela harapan ibu abah nak jadi doktor...haha...tu pon kalau dia minat...kakak aku pown tak ambil bio...tapi kakak aku aliran agama....aku rasa menyesal pulak dulu aku tak ambil aliran agama....nak ambil bahasa arab! sebab dulu aku tak confident nak dapat 9a....adoyaii ibu aku cakap nak hantar aku pergi motivasi aliran pelajar oleh dr. tengku asmadi tu, salah satu sebabnya aku ni takde keyakinan diri....habislah aku....alaa....nak belajar bahasa arab tapi kat mana? teringin pulak nak futher  study kat timur tengah...or korea ke...tapi aku tengok selalunya pelajar jurusan perakaunan / perdagangan study kat new zealand, us, uk, australia.....adoyy berangan sudah. tapi kalau tak dapat oversea pown takpe, um pown jadi lah....