Saturday, January 26, 2013

Some Excuse

ikutkan hati...memang aku tak nak berjauhan dengan ibu abah aku....tapi bila aku fikir balik sampai bila? suatu hari nanti aku mesti kena berdikari jugak...maybe inilah permulaan terbaik....

ikutkan hati...aku tak nak tinggalkan kawan2 aku kat btr tu...aku sayang diorang kerana Allah...dan aku pasrah meninggalkan btr kerana nak tuntut ilmu ke menara gading....dari darjah 1-6 skbtr2, form1-3 smkbtr...smtkl pown kat btr jugak...takdelah rindu sangat, heh...

memang lah sekolah baru, kawan baru, rumah baru(hostel) semuanya berbeza dari dulu....maybe Allah nak suruh aku tengok & belajar dunia luar, takde lah terperap je kat btr tu. dan sekarang bermulalah journey aku...penuh dengan cabaran, dugaan & ujian...insya-Allah nanti nak futher study kat oversea pulak, tu pown kalau dapat lah. aku memang bercita2 tinggi nak pegi travel study seluruh dunia...yang tu lagi banyak dugaannya yang penting kite kena ingat Allah sentiasa ada di sisi kite, cuma kite je kadang2 lupa pada Allah...

kite tak boleh nak bergantung harap pada ibu bapa dan kawan sangat...sebab diorang hanyalah manusia biasa...Allah yang maha berkuasa ke atas diri kite...Allah beri peluang kepada aku study kat smtkl kerana Dia tak nak aku hanyut dengan duniawi(korea & k-pop tu semualah) dan Dia nak aku dekatkan diri kepada-Nya...baiknya Allah...cuma aku je yang tak bersungguh2 menyahut seruannya....kejamnya aku, jahatnya aku ni

Sekian,
hamba yang hina