Saturday, January 26, 2013

Sakaratulmaut

subahanallah....tadi ade baca satu artikel kat facebook ni tentang seorang pelajar universiti yang bertudung labuh yang kemalangan dan menghadapi sisa2 kehidupannya di hospital....tetibe pulak aku ingat mati....takutlah pulak....ish aida buat ape kau nak takut? semua manusia akan mati! aku takut sebab amalan aku tak cukup dan tak sempurna lagi....apatah lagi kalau sedang nazak tu masya-Allah...berat dugaannya.....

kalau gagal exam takpe lagi uhh tapi kalau gagal ujian Allah? takutlah nak jumpa dajjal...takut aku tergoda dan tak kuat iman....macam tu lah aku...asyik takut je dalam fikiran....cuba fikir positif sikit.....yang penting buat apa yang disuruh Allah....dan meninggalkan segala larangannya....ada 3 amalan yang tidak akan terputus walau selepas mati iaitu sedekah jariah, ilmu yang bermanfaat dan doa anak2 yang soleh....renung2 kan lah....

kalau kite sentiasa ingat mati, mesti kite sentiasa berhati2 dalam segala amalan kan?

"Ya Allah tunjukkan kami jalan yang lurus"
"Allah show us the straight way"
Al-Fatihah : ayat 6

sekian,
hamba yang lemah

*malas nak menghadap duniawi*