Thursday, November 15, 2012

Cinta Dalam Diam

orang kata aku ni pendiam.....
orang kata aku ni tak best....
orang kata aku ni tak pandai...
orang kata aku ni hodoh....
orang kata aku ni sensitif....
orang kata aku ni pemalu....
dan terakhir sekali....
orang kata aku ni tak guna....

aku terdiam...
hanya bisa diam...

dalam kehidupan ini,
aku cuba untuk menjadi yang terbaik,
mengikut kemampuanku,
tolong jangan hina diriku,
kerna aku hanyalah seorang budak baru belajar,
yang sentiasa ingin mencari ilmu,
meskipun asyik dilupai,
ku gagah untuk berentap!!!

ikhlas dari lubuk hati
Hamba Allah 



Tuesday, November 6, 2012

Resepi Donut Coklat

Bahan untuk doh :

-700gm Tepung gandum / 3 cawan 
-3/4 Susu cair -sedikit garam 
-1 paket Yis yang 11gram tu 
-Telur 2 biji -Majerin 3 sudu besar
-Gula Kaster 4 sudu besar 

*campurkan semua bahan di atas
*biarkan selama 30-40 minit dan ditutupkan bekas adunan tadi dengan kain lembap 
*canai je! ikut suka hati korang lah nak buat bentuk ape pun...(bentuk love pon boleh jugak:P) 

 Bahan untuk coklat topping : 

-coklat masakan (dicairkan)
-susu pekat manis 
-susu cair/susu segar dutch lady
*campurkan semua bahan di atas 
*panaskan di atas kuali 
*siap!